Benzinesek rémálma a háromhengerezés

Három hengerrel, rázkódva indul a motor: ez az álmoskönyv szerint sem jelez jót – kivéve, ha eleve háromhengeres… de mi lehet a baj?

Megkérded az ismerőst és röpködnek a szitokszavak: nincs kompresszió, hengerfejes, gyűrűzni kell, motor kuka, stb. Nos, mielőtt lefőnél, mint a kávé, gondold végig, hogy mi mikor volt az autón szervizelve! Olaj pipa, szűrő pipa, légszűrő pipa, pollenszűrő oké. Gyertya?…

Bizony, könnyen lehet, hogy csak a gyertyakészlet. Az sem tart örökké, általában a közönséges réz és nikkel gyújtógyertyákat 30 000 – 45 000 kilométerenként kell cserélni, ha csak a gyújtógyertya gyártója másként nem javasolja. Ez üzemidőben kifejezve 24-36 havonta jön el. A platina és irídium gyújtógyertyák általában hosszabb ideig tartanak, várhatóan 90 000 kilométerenként kell cserélni, hacsak nincs másképp jelezve a gyertya leírásában.

Vannak azért más tényezők is, amelyek befolyásolhatják a gyújtógyertya cseréjének időközét, mint az, hogy hogyan használod járgányod. Ha például rendszeresen nagy tolod neki, előfordulhat, hogy gyakrabban kell cserélni, de az állandó alapjárat, a gyakori vontatás és a nagy melegben vagy hidegben történő használat is megnövelheti a gyújtógyertyák cseréjének gyakoriságát.

Kicsit konkrétabban az üzemanyaglerakódások beszennyezhetik a gyújtógyertyákat, és megakadályozzák a szikra megfelelő kipattanását áthúzását. A teljesen kiégett gyújtógyertyák pedig a motor gyújtáskimaradását okozhatja, ami csökkenti a teljesítményt, miközben máshol potenciális károkat okozhat, a tökéletlen égés miatt túlfogyasztás és a katalizátor kormolódása is előfordulhat, és beugrik a P0420 hibajelzés.

Tehát, mielőtt lábon kihordanál egy szívinfarktust, vagy a „jó szerelőnek” odatalicskáznál pár havi fizetésedet, gondold át, lehet, hogy csak ennyi a baj!

(Kép: club.autodoc.hu)