Csúcsra járnak az online csalások, a fogyasztóvédők már nagy bajra figyelmeztetnek
Egyre durvábban támadnak az online csalók: az elmúlt hetekben a Netflix előfizetőit, a WizzAir utasait, a Google felhasználóit, valamint az MBH Bank ügyfeleit vették célba a – közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság.
A közlemény szerint az elmúlt napokban megint több súlyos kibertámadás történt, amelyek során csalók ismert cégek, köztük az egyik legnagyobb streamingszolgáltató nevével visszaélve próbálják megszerezni a fogyasztók személyes adatait és pénzét.
A tapasztalatok szerint a csalók igyekeznek magyar nyelvű SMS-ben figyelmeztetést küldeni a Netflix-előfizetés felfüggesztéséről, bár ékezet nélkül, és a dátumformátum sem magyar. A megtévesztő üzenet szövege például ilyen: „Netflix – Udvozoljok, Fiokjat 30/05/2025-én inaktiváljuk. Kerjuk, frissitse adatait”.
Az SMS-ben küldött linkre kattintva azonban nem a szolgáltató oldalára jutunk, hanem egy csalók által létrehozott hamis weboldalra, ahol az áldozatok adataikat önként adják meg, ezzel komoly veszélybe sodorva saját pénzügyi biztonságukat – figyelmeztettek.
Kiemelték, hogy a csalók nem a bankok és szolgáltatók rendszereit törik fel, hanem az emberek bizalmával élnek vissza, és különösen aggasztó, hogy az elkövetők egyre professzionálisabban, hiteles megjelenésű üzenetekkel és honlapokkal dolgoznak, így még a tapasztaltabb felhasználók is könnyen bedőlhetnek a bűnözőknek.
Az elmúlt hetekben az MBH Bank ügyfeleit, a Google felhasználóit, valamint a WizzAir utasait is hasonló módszerekkel vették célba a csalók. A kiberbűnözés hazai és globális térnyerése hatalmas károkat okoz: évente nyolcmilliárd forint kárt szenvednek el a magyar családok, mindezt úgy, hogy az elkövetők nem ritkán külföldi szervezett bűnözői körökhöz köthetők.
(Kép: bluebird.hu)